Välkommen till min blogg!

Vissa dagar känner man bara att någonting saknas.

Någonstans där man kan spy ut sin egen förträfflighet över hela världen.

Där man kan skryta om allehanda dåd, stora som små.

Där man kan visa alla att man lever ett normalt liv, gör rätt saker, har rätt kläder, stil och accessoarer,
men samtidigt är sådär lite bättre än alla andra så att folk man egentligen inte vill umgås med kan låtsas att de är ens vänner bara för att man ska få känna sig lite viktigare.

Där man kan visa att man minsann känner folk som är inne så att andra ska fatta att man har den goda smaken att umgås med viktigt folk.

Där man också kan skvallra och prata skit om folk man föraktar.

Visa att man är bäst liksom.

Allt detta tänkte jag försöka undvika!

Vem jag är och vad jag gör finner jag mindre viktigt att basunera ut på nätet.
Ni som känner mig vet vem jag är och ni andra kommer inte att lära känna mig genom denna bloggen ändå.

Istället delar jag med mig av tankar och åsikter kring aktuella händelser.
Varje människa har sin egna subjektiva uppfattning av saker och ting och därför tror jag inte att alla de som läser min blogg kommer att uppfatta det jag skriver likadant. Somliga kommer att missförstå mig, men det ligger i sakens natur.

Jag kan alltså inte förvänta mig att alla andra ska tycka och tänka likadant som mig. Däremot så tror jag att det är något positivt med självständigt tänkande individer som en motvikt till bekvämligheten och likgiltligheten i tanken som breder ut sig i det moderna samhället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0