Dagens i-landsproblem

Fredrik, 12 år från Republiken Jämtland, har fått ett kycklinghuvud med sina grillade kycklingvingar.
"Det var ruggigt, jag började må illa". Den unge Fredrik behöver inte vara orolig, han kommer att få ha Biologi i högstadiet och då kommer han att få lära sig att även fåglar är organiska varelser och att även de behöver ett huvud.

Mamma Elisabeth, 41 år, som uppenbarligen redan har förträngt sina biologikunskaper går ännu längre och säger:
"Det var ruggigt, jag började må illa. Jag kommer nog inte äta kyckling mer om jag ska vara ärlig. Man blir ju äcklad."

För bara en generation sedan var kött och fågel en lyxprodukt som man inte kunde äta till vardags. De flesta höll djuren och fåglarna själva och visste därmed också vad det var de åt, och åt det av tacksamhet när de väl hade möjlighet.
Idag vill vi låtsas om att det bara är mat som dyker upp på bordet.
Detta är ju inte ens förskonat köttätarna, också vi vegetarianer kan ju få spel om det skulle ha varit en mask i vårat äpple, hu vad hemskt!

Dagens i-landsproblem!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1326776.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0