Sådan är kapitalismen

Rysslandsfonder och Kinafonder är populära bland svenska fondsparare.

Jag finner det närmast rörande att medan den svenska högern angriper Kuba och Venezuela på olika goda eller dåliga grunder så sätter många sitt sparkapital i Kommunistdiktaturen Kina och KGB-terrorstaten Ryssland.

Kort sagt - Kommunister är ok om man kan tjäna pengar på dem, men hindrar de mig från att exploatera deras billiga arbetskraft och naturresurser så måste de bekämpas!
Hyckleri är ett annat ord...

Jag ska villigt erkänna att jag själv sparar i aktier och fonder, och ser inget fel i det, men pengar är ansvar och jag skulle aldrig investera sparkapital i något som jag finner moraliskt tvivelaktigt!

Och inte helt oväntat så tar DN Ekonomi inte upp den moraliska aspekten av ägandet...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=654329


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0