Inne och Ute-listan

På något outgrundligt sätt har jag hittills besparats från en av medievärldens bäst dolda hemligheter - Inne och Utelistan i Aftonbladet.

Jag tröttnade själv på sådant under högstadiet, men för lite nostalgis skull så gör jag en egen version:

Inne

1. Martin Fröst

Årets gladaste kulturnyhet att Martin Fröst vann DN:s kulturpris. Vi lär få se och höra mer av honom framöver.
Grattis Martin!

2. Marie Samuelsson

En hel tonsättarweekend i Konserthuset tillägnas en av vår tids ledande tonsättare. Härligt att Konserthuset visar mod och nytänkande. Jag tror att det här är helt rätt väg att gå för att väcka intresset för konstmusik. Jag blev i alla fall otroligt nyfiken på Samuelssons musik och hoppas på att kunna höra hennes musik live inom en snar framtid!

3. Gustavo Dudamel

Ett ungt krullhår från Venezuela satte igår sin fot i Göteborgs Konserthus. På sin hemsida skriver Dudamel bl.a. I would simply like to live in a world where people are more humane to one another och på frågan What sound or noise do you hate? svarar Dudamel sympatiskt nog: Gossip! Det ska bli otroligt spännande att följa Dudamel i höst, inte minst eftersom han använder sin sjärnstatus till att göra världen till en trevligare plats för mänskligheten, inte bara för att framhäva sitt eget ego...
För att använda ett modernt och vedertaget begrepp så verkar Dudamel vara helt enkelt vara en "fascinerande och lysande personlighet"!

Ute
*  Alex Schulman - Vem i helvete är du?

* Carolina Gynning - Snälla Alex, kan du inte förklara hennes storhet för oss som inte såg henne bråka och ha sex i Big Brother-huset? Vari består hennes "lysande personlighet"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0